Smaking av Gulrot Gose og Summer Love

Jeg lagde en smakevideo for en drøy uke siden, men lyden var fullstendig ubrukelig. Det var rett og slett jeg som hadde plukket med meg feil ledning til mikrofonen. Jeg lagde derfor en voiceover og en ny smakevideo i dag. Dobbelt opp der, altså.

 

Gulrot Gosen fra Drum Brew var et hyggelig innslag. Aromaen er preget av frisk syrlighet, minner litt om grønt eple. Fikk også inn kokt gulrot og litt gresstoner. Smaken minner mye om aroma, men gulrotpreget kommer tydeligere frem. Sødmen fra gulroten står godt mot syren og saltet i gosen. Jeg tenker meg at denne passer til en frisk salat, gjerne med revet gulrot.

Summer Love er en syrlig frukt øl fra Oslo Brewing Co. Aromaen er massivt fruktig og frisk, uten at den blir søt. Frukten får spille en klar hovedrolle, og man kjenner både fersken og pasjonsfrukt ganske tydelig, med litt mango i bakkant. En riktig deilig tørsteslukker i solen, som har mye fruktsødme og friskhet. Denne passer godt på stranden, og jeg ser for meg at denne hadde godt veldig godt sammen med en fin baguette med ost og skinke med salatblader og paprika.

 -Skål!



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Atter en ølblogg

Noen å hate

Roadtrip!