Lykke!

Lykke kan ikke kjøpes for penger, sies det. Men man kan kjøpe øl, og det er nesten det samme :)
Etter at Oslo har hatt stengte serveringssteder i 199 dager, så var det utrolig deilig å komme seg ut å ta en øl. Jeg opplever bransjen som seriøs og opptatt av smittevern, og begge stedene jeg besøkte på åpningsdagen var nøye og tok reglene på alvor.

Besøket gikk i første omgang til Crowbar i Torggata. Dette har vært et favorittsted siden jeg snublet inn dørene der en gang tidlig i 2013. Puben har eget bryggeri, og de har alltid minst 5-6 av sine egne på tapp. De holder høy kvalitet på egne brygg og et godt utvalg av andre bryggerier. Totalt har de 22 tappelinjer (tror jeg), så det er mye godt å velge i. De har også eget kjøkken, og svinekebaben er til å dø for. Pork Cracklings er også ypperlig ølsnacks, og det inneholder nesten ingen kalorier i det hele tatt ;) I disse dager kan det være fornuftig å booke bord. Vi hadde bord ved inngangen, og allerede fra kl 1700 var det flere som ble avvist i døra på grunn av manglende plass. Som jeg skrev i et tidligere innlegg ble den første ølen en Scream Ale. En skikkelig digg klassiker.


Etter noen timer på Crow beveget vi oss videre til Bindaas, som ligger i samme gate. Det er et sted jeg har både lest og hørt om. De begynte i mars 2020 som popup-kjøkken, men flyttet i august inn i egne lokaler. Konseptet er like enkelt som det er godt. Deilig indisk streetfood og deilig øl til. Vi ble tatt godt imot da vi kom, og fikk anvist et bord med en gang. Vi hadde litt problemer med å få bestillings-appen til å virke, men fikk kontakt med personalet, så det gikk greit. Rask og upåklagelig service og veldig god mat gjorde at dette definitivt er et sted som skal besøkes igjen :)

-Skål!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Atter en ølblogg

Noen å hate

Roadtrip!